Regulamin imprezy masowej
REGULAMIN IMPREZY MASOWEJ
- Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, wydany jest przez Tomasza Ochaba, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Tomasz Ochab Knock Out Productions, adres do doręczeń: ul. Armii Krajowej 12/LU8, 30-150 Kraków, wpisaną do Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, prowadzonej przez Ministra Gospodarki, NIP 6772280971, REGON 120675989, adres poczty elektronicznej: info@knockoutprod.net, zwanego dalej „Organizatorem”. - Regulamin zawiera warunki uczestnictwa w wydarzeniu artystyczno-rozrywkowym organizowanym przez Organizatora, będącym imprezą masową w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 616), zwanym dalej „Wydarzeniem”. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Wydarzenia.
- Prawo wstępu na teren Wydarzenia mają osoby, które okazały bilet wstępu na Wydarzenie, zawierający unikalny kod kreskowy wydany przez Organizatora lub które otrzymały od Organizatora indywidualnie prawo wstępu na teren Wydarzenia, z zastrzeżeniem pkt 4 i 6. Bilet kolekcjonerski nie jest biletem wstępu – nie uprawnia do wzięcia udziału w Wydarzeniu.
- Małoletni, którzy najpóźniej przed dniem Wydarzenia nie ukończyli 16 lat mają prawo wstępu i uczestnictwa w Wydarzeniu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej, która bierze odpowiedzialność za małoletniego na Wydarzeniu. Jeden opiekun może mieć pod opieką na Wydarzeniu maksymalnie jednego małoletniego. Opiekun małoletniego ma obowiązek posiadania biletów wstępu – dla siebie i małoletniego (z zastrzeżeniem pkt 5) oraz dokumentu potwierdzającego imię, nazwisko oraz wiek dziecka.
- Małoletni do 13 roku życia mogą wejść na Wydarzenie pod opieką osoby dorosłej, po okazaniu przez osobę dorosłą „Rodzinnego biletu wstępu” lub dwóch zwykłych biletów wstępu (dla dorosłego i dla małoletniego). „Rodzinny bilet wstępu” to bilet wstępu na Wydarzenie, który uprawnia do wstępu i uczestnictwa w Wydarzeniu przez małoletniego do 13 roku życia i jego pełnoletniego opiekuna. W ramach „Rodzinnego biletu wstępu” małoletniemu i jego opiekunowi nie przysługują miejsca siedzące na Wydarzeniu. Wyłącznie zwykły bilet wstępu uprawnia do skorzystania z miejsca siedzącego. Pula biletów „Rodzinnych biletów wstępu” jest ograniczona.
- Bilet wstępu wydany przez Organizatora traci ważność w momencie opuszczenia przez uczestnika terenu Wydarzenia. Opuszczenie terenu Wydarzenia jest równoznaczne z rezygnacją z uczestnictwa w Wydarzeniu, a w takim przypadku bilet wstępu nie upoważnia do ponownego wstępu na teren Wydarzenia.
- Na terenie Wydarzenia przebywają, wyznaczone przez Organizatora osoby, które mają za zadanie dbać o bezpieczeństwo osób przebywających na terenie Wydarzenia, zwane dalej „Służbami porządkowymi i „Służbami informacyjnymi”.
- Członkowie Służb porządkowych oraz Służb informacyjnych obowiązani są do noszenia w widocznym miejscu identyfikatora, który zawiera następujące informacje: nazwę wystawcy, numer identyfikacyjny i wizerunek twarzy, termin ważności, pieczęć i podpis wystawcy.
- Osoby przebywające na terenie Wydarzenia mają obowiązek posiadać przy sobie ważny dokument potwierdzający tożsamość, przez który należy rozumieć: dowód osobisty, tymczasowe zaświadczenie tożsamości, paszport, prawo jazdy, legitymację szkolną lub studencką, dokument stwierdzający tożsamość cudzoziemca albo inny dokument potwierdzający tożsamość zaopatrzony w wizerunek twarzy i adres zamieszkania osoby. Służby porządkowe oraz Służby informacyjne przy wejściu na teren Wydarzenia, mogą zażądać od osoby wchodzącej na teren Wydarzenia okazania tego dokumentu.
- Osoby przebywające na terenie Wydarzenia są obowiązane zachowywać się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób, a w szczególności przestrzegać postanowień Regulaminu.
- Służby porządkowe oraz Służby informacyjne uprawnione są do:
- sprawdzania i stwierdzania uprawnień do przebywania na terenie Wydarzenia, a w przypadku stwierdzenia braku takich uprawnień – wezwania ich do opuszczenia Wydarzenia,
- legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,
- przeglądania zawartości bagaży i odzieży osób przebywających na terenie Wydarzenia, w przypadku podejrzenia, że osoby te wnoszą lub posiadają przedmioty, których posiadanie na terenie Wydarzenia, zgodnie z Regulaminem, jest zabronione,
- wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z Regulaminem, a w przypadku niewykonania tych poleceń – wezwania ich do opuszczenia Wydarzenia,
- ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla dóbr lub osób powierzonych ochronie oraz osób dopuszczających się czynów zabronionych.
- Służby porządkowe zobowiązane są:
- odmówić wstępu na Wydarzenie oraz uczestniczenia w nim osobie, która:
- zgodnie z ustawą z dnia 20 marca 2009 o bezpieczeństwie imprez masowych ma zakaz wstępu na imprezę masową w określonych tam przypadkach;
- odmawia poddania się czynnościom, określonym w ustawie z dnia 20 marca 2009 o bezpieczeństwie imprez masowych;
- znajduje się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych podobnie działających środków;
- posiada broń lub inne niebezpieczne przedmioty, materiały wybuchowe, wyroby pirotechniczne, materiały pożarowo niebezpieczne, napoje alkoholowe, środki odurzające lub substancje psychotropowe, lub inne wyroby, napoje, środki lub substancje, których posiadanie, zgodnie z Regulaminem jest zabronione;
- zachowuje się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa lub porządku publicznego;
- nie posiada dokumentu uprawniającego do przebywania na terenie Wydarzenia;
- nie przestrzega Regulaminu.
- Do usunięcia z terenu, na którym odbywa się Wydarzenie, osób o których mowa w punkcie poprzedzającym.
- Czynności podejmowane przez Służby porządkowe oraz Służby informacyjne powinny być wykonywane w sposób zapewniający poszanowanie godności ludzkiej oraz innych dóbr osobistych osoby, w stosunku do której zostały podjęte.
- Służby porządkowe mogą użyć środków przymusu bezpośredniego, o których mowa w Ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych. Użycie środków przymusu bezpośredniego oraz dokumentowanie tego użycia przez Służby porządkowe, odbywa się na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 maja 2013 r. o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej.
- Służby informacyjne są obowiązane do:
- informowania o udogodnieniach oraz wymogach bezpieczeństwa określonych przez Organizatora lub służby ratownicze;
- informowania o umiejscowieniu punktów pomocy medycznej, gastronomicznych
i sanitarnych; - nadzorowania bezpiecznego wejścia i wyjścia osób uczestniczących w Wydarzeniu;
- niedopuszczania osób uczestniczących w Wydarzeniu do miejsc nieprzeznaczonych dla publiczności;
- niezwłocznego reagowania na incydenty i zagrożenia oraz podejmowania niezbędnych działań zaradczych, w szczególności poprzez informowanie o nich Służb porządkowych;
- obserwowania wszystkich obszarów potencjalnego zagrożenia i przeciwdziałania nadmiernemu zagęszczeniu osób;
- pilnowania przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu
- reagowania na skargi składane przez osoby uczestniczące w Wydarzeniu.
- Na terenie, na którym odbywa się Wydarzenie i w jego bliskiej odległości zabrania się:
- wnoszenia i posiadania broni lub innych niebezpiecznych przedmiotów, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, materiałów pożarowo niebezpiecznych, napojów alkoholowych (za wyjątkiem zakupionych u Organizatora na terenie imprezy masowej o zawartości alkoholu do 3,5 %), środków odurzających lub substancji psychotropowych, paralizatorów, miotaczy gazu, noży, pałek, łańcucha, petard, świec dymnych, laserów, wskaźników laserowych oraz przedmiotów, które mogłyby być wykorzystane jako pociski oraz wszelkich im podobnych, wszelkich opakowań szklanych, metalowych oraz plastikowych oraz wszelkich przedmiotów o ostrym zakończeniu, butli gazowych, dronów i bezzałogowych statków powietrznych,
- wnoszenia i posiadania sprzętu nagrywającego audio i video oraz sprzętu fotograficznego, a także wykonywania fotografii, nagrywania dźwięku i filmowania bez zgody Organizatora,
- prowadzenia bez zezwolenia Organizatora jakiejkolwiek działalności handlowej lub innej zarobkowej,
- wchodzenia do pomieszczeń lub na teren, oznaczonych jako „Zakaz Wstępu” (np: pomieszczeń służbowych, elementów konstrukcji sceny, pomieszczeń dla artystów, itp.),
- palenia tytoniu i papierosów poza oznaczonymi strefami dla palących,
- załatwiania potrzeb fizjologicznych poza toaletami,
- rzucania jakimikolwiek przedmiotami,
- używania otwartego ognia,
- palenia ognisk,
- używania urządzeń grillowych,
- dewastowania infrastruktury znajdującej się na terenie Wydarzenia,
- zakłócania porządku i zaśmiecania terenu,
- wprowadzania zwierząt, z wyjątkiem psów przewodników,
- przebywania na terenie Wydarzenia poza godzinami jego trwania,
- wnoszenia i posiadania na terenie Wydarzenia plecaka, torebki lub innego rodzaju bagażu w rozmiarze większym niż rozmiar A4.
- Wszystkie osoby, które przebywają na terenie Wydarzenia, zobowiązane są stosować się do poleceń Służby porządkowej oraz Służby informacyjnej. Odmowa zastosowania się do tych poleceń może wynikać wyłącznie z uwagi na ich sprzeczność z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Na terenie Wydarzenia jest zainstalowany system monitoringu w postaci urządzeń rejestrujących dźwięk i obraz. Monitoring prowadzony jest w celu utrwalania przebiegu Wydarzenia jako imprezy masowej, a w szczególności zachowania osób w niej uczestniczących. Administratorem danych jest Organizator. Dane osobowe pozyskane w wyniku monitoringu są udostępniane podmiotowi obsługującemu monitoring oraz instytucjom upoważnionym z mocy prawa.
- Materiały zgromadzone podczas utrwalania przebiegu Wydarzenia mogące stanowić dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego albo postępowania w sprawach o wykroczenia lub dowody mogące mieć znaczenie dla toczących się takich postępowań, Organizator niezwłocznie przekazuje prokuratorowi rejonowemu właściwemu ze względu na miejsce przeprowadzonego Wydarzenia lub właściwemu terytorialnie komendantowi powiatowemu (miejskiemu, rejonowemu) Policji, w razie potrzeby z wnioskiem o wszczęcie postępowania karnego lub z wnioskiem o ukaranie, chyba że sam zawiadomi o przestępstwie albo wystąpi z wnioskiem o ukaranie w sprawach o wykroczenia.
- Dane z monitoringu będą przetwarzane i przechowywane przez okres co najmniej 30 dni nie dłużej jednak niż 90 dni od dnia nagrania, chyba, że nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Organizator otrzymał wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu – termin określony powyżej ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie okresów, o których mowa wyżej uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane z monitoringu podlegają skasowaniu, o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są u Organizatora.
- Na terenie Wydarzenia mogą być używane światła stroboskopowe, a osoby przebywające na terenie Wydarzenia mogą być narażone na ciągłe przebywanie w strefie natężenia dźwięków, mogących spowodować uszkodzenie słuchu. Na szczególne niebezpieczeństwo narażone są kobiety w ciąży.
- Regulamin jest dostępny:
- w Internecie na stronie internetowej: https://knockoutmusicstore.pl/
- przy wejściu na teren Wydarzenia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.04.2025 r. i obowiązuje na tych Wydarzeniach, których sprzedaż rozpoczęła się nie wcześniej niż 15.04.2025 r.